המקטע הראשון של כביש הטבעת המזרחי, ייפתח בעוד כעשרה חודשים לתנועת כלי רכב. כך דווח ב'ישראל היום'. בנייתו של המקטע הראשון של הכביש מענתות ועד כביש 1 הושלמה לפני עשר שנים, אך הכביש נותר סגור עקב מחלוקות תקציביות וביטחוניות. העלות המשוערת של השמשת הכביש, נוסף למאות המיליונים שכבר הושקעו בו, היא כשלושים מיליון שקלים. במקביל לכביש הטבעת, נסלל כביש עבור הפלסטינים ומעבר תת־קרקעי אשר יאפשר להם מעבר מהיר ל'א־זעים', הכביש צפוי להפחית בכ־25% את תנועת כלי הרכב דרך מעבר חיזמא ושכונת פסגת זאב, שהפכה לאחד האזורים הפקוקים בירושלים.
פסגת זאב ב- 2015. צילום: פלאש 90
פסגת זאב, אחד האזורים הפקוקים בירושלים. צילום: פלאש 90
בעבר הפקיעה המדינה אדמות פלסטינים מענתא לצורך סלילת הכביש. עם זאת, המחלוקת העיקרית הייתה מי יממן את מחסום הבידוק שיוקם לקראת ההתחברות לכביש מספר 1. לאחרונה התקבל התקציב המבוקש וסוכם כי העבודות להשמשת הכביש יחלו  השבוע.
תחילתו של המקטע בכביש 437, סמוך לבסיס ענתות, וסופו כאמור בכביש מספר 1, מול צומת עיסוואיה. למגיעים לצומת תתאפשר פנייה ימינה לגבעה הצרפתית או פנייה שמאלה והתחברות באמצעות רמפה שנבנית בימים אלה, אל מנהרת נעמי שמר והר הצופים.
 שי קרמונה, ראש מדור תיאום וקישור עוטף ירושלים במנהל האזרחי אמר כי הכביש "עתיד לשמש את שתי האוכלוסיות ואנחנו עושים את כל הסידורים הביטחוניים כדי שהתנועה תהיה שוטפת, גם להתיישבות וגם לפלסטינים".
כדי להקל על העומס שכבר קיים באזור מנהרת נעמי שמר וצפוי לגדול עם פתיחתו של הכביש, נערכים באגף התנועה של משטרת ירושלים כדי לתעדף את כלי הרכב המגיעים מכביש מספר 1 ולאפשר גל ירוק בשעות הבוקר העמוסות באמצעות הצבת שוטרי תנועה בצמתים. הקושי העיקרי, שמונע ויסות של הרמזורים באזור זה ממרכז השליטה, הוא משום שמדובר בתוואי שבו עוברת הרכבת הקלה וזו, על פי החוק, מקבלת עדיפות. כך הסביר אתמול ל"ישראל היום", סנ"צ רונן עובדיה, קצין התנועה של משטרת ירושלים.
הכביש שייפתח הוא חלק מתכנית רחבה יותר של משרד התחבורה, שכולל סלילת כביש טבעתי מהיר באורך של עשרות קילומטרים שיקיף את כל ירושלים ממזרחה, ויחבר בין השכונות הצפוניות לשכונות הדרומיות.
מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20