ביום רביעי שעבר התרחשה תקלה באחד ממטוסי ה-F-15 ('בז') של חיל האוויר, במסגרתה ניתקה חופת המטוס, תקרת הזכוכית הסוגרת על תא הטייס.

האירוע התרחש במהלך טיסת אימונים שגרתית ובמהלכו הטייס, סרן י׳, והנווט, סגן ר׳, מצאו עצמם חשופים לרוח החזקה ולקור שהגיע עד לכדי 45 מעלות מתחת ל-0, בהיעדר חופת המטוס. לפי ההודעה שהוציא צה"ל היום (שני), השניים ניהלו את האירוע בתנאים מורכבים כאשר היה קיים סיכון ממשי למטוס ולצוותו, בגובה של כ-30,000 רגל (כ-9 ק״מ) מעל פני הים.

 

"לוחמי צוות-האוויר בהחלטה משותפת, ולאחר שהבינו את משמעות האירוע והעריכו כי יצליחו להנחית את המטוס בבטחה, דיווחו ליחידת הבקרה על האירוע ופנו לבסיס הקרוב לנחיתה", נמסר בהודעת צה"ל.

בצה"ל הוסיפו כי "הצוות פעל באומץ לב, בקור רוח, בתכליתיות ובמקצועיות תוך עבודת צוות, אמון הדדי ועמידה בתנאים פיזיים קשים ונחת בשלום", אמרו וההרגיעו את הודאגים לשלום החיילים: "לאחר בדיקה רפואית נקבע כי מצבם טוב".

בתוך כך, מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על עצירת טיסות האימונים במטוסי 'בז' עד לסיום התחקיר והפקת הלקחים.

חופת המטוס נמצאה לאחר שבוע באחד הכפרים הדרומיים בשטח המועצה האזורית הר חברון והועברה לגורמים המוסמכים בחיל האוויר להמשך חקירה טכנית.

אלון מליק

אלון מליק