טיסת אייר אינדיה. צילום: רויטרס

ממשיך המאבק של אל על נגד פתיחת שוק התעופה בישראל: החברה תעתור לבג"ץ כדי לעצור את פתיחת הקו החדש בין תל אביב וניו דלהי. כך דיווח היום (חמישי) דני שדה ב"ידיעות אחרונות".

לפי הדיווח של שדה באל על לא מנסים לסכל רק את פתיחתו של הקו החדש, אלא עותרים לבג"ץ כדי לחסום אפשרות של פתיחת קווי תעופה חדשים נוספים בעתיד. בכיר באל על צוטט בידיעה כשהוא מבהיר: "החשש הוא לא רק מהקו להודו, אלא מכך שחברות תעופה זרות נוספות יקבלו היתר לעבור מעל נתיבים שחברות התעופה הישראליות אינן יכולות לעבור בהם".

"פתיחת הקו המקוצר של אייר אינדיה היא רק תחילתו של אירוע שלא יודעים איך ייגמר", הוסיף הגורם.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, פתיחת הקו מהווה אירוע היסטורי. צילום: רויטרס

הקו החדש שיקצר את הטיסה להודו, הנחשבת יעד מבוקש מאוד עבור ישראלים אמור להיפתח כבר בשבוע הבא. מדובר באירוע היסטורי. זוהי הפעם הראשונה שסעודיה שאינה מקיימת יחסים דיפלומטיים רשמיים עם ישראל, מתירה למטוסים הממריאים אל ישראל וממנה לטוס מעל הטריטוריה האווירית שלה.

מאז דווח בחודש שעבר על פתיחת הקו החדש, ניסתה אל על לסכל את המהלך במספר דרכים. בין היתר באמצעות פנייה בסוגיה לבורסה  ולארגון התעופה העולמי. במקביל גם בהסתדרות פעלו נגד הצעד ובמכתב לראש הממשלה, הגדירו את פתיחת הקו החדש שאמורה לקצר את הטיסה בין ישראל והודו בשעתיים, כ"יוצרת תחרות בלתי הוגנת ומפלה לרעה את ענף התעופה הישראלי".

חשוב לציין כי חברת התעופה הישראלית היחידה שמפעילה טיסות ישירות להודו היא אל-על, שממילא ממריאה למומביי בלבד ולא לדלהי. כך שלמעשה הקו החדש שתפעיל "אייר אינדיה", לא יתחרה באף קו של חברה ישראלית.

 




עדי דניאל

עדי דניאל

עורכת חדשות באתר ערוץ 20