נתוני ההכנסות של בית״ר ירושלים העונה מדרגים את הקבוצה במקום הרביעי בליגת העל, אחרי מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע. לראשונה, עוברת בית״ר ירושלים את הפועל תל אביב בהכנסות ממכירת מנויים וכרטיסים.

סופר את הכסף. אלי טביב. צילום: יונתן סינדל/פלאש90
סופר את הכסף. . צילום: יונתן סינדל/פלאש90

סך ההכנסות של בית״ר ירושלים עד כה העונה הגיעו לסכום של 9.8 מיליון שקל. מדובר בהכנסה הגדולה ביותר של בית״ר מאז עונת האליפות בעידן גאידמאק. הנתון המשמעותי והמפתיע הוא הגידול העצום במכירת המנויים בין השנים האחרונות לעונה הנוכחית – בית״ר ירושלים מכרה העונה 3,600 מנויים כאשר בעונה שעברה נמכרו רק 860 מנויים. עלייה של יותר מ- 400 אחוזים.

אלי טביב חיזק את הקבוצה בחלון העברות בינואר כדי להגיע לאירופה. הוא אמנם רצה להחזיר את עומר אצילי, להחתים את עדן בן בסט ואת ברק יצחקי אולם נאלץ לבצע רכש צנוע יותר. ההכנסות של בית״ר ירושלים מהמשחקים במוקדמות הליגה האירופית הגיעו לסכום של 6 מיליון שקל, מתוכם 3.9 מיליון שקל הגיעו ממכירת כרטיסים למשחקי הבית במוקדמות הטורניר האירופי.

מבט על המספרים מסביר את חשיבות השגת הכרטיס לאירופה עבור טביב. העונה עדיין לא הסתיימה, אבל ההכנסות של בית״ר ירושלים ממכירת מנויים וכרטיסים עשויה להגיע לסכום של 30%-40% מהתקציב השנתי של המועדון, שעומד העונה על 38 מיליון שקל. לכן, כל כך חשוב לטביב להגיע לאירופה גם בעונה הבאה ולשדרג את בית״ר ירושלים בכמה שחקנים בולטים במטרה להגיע ליעד של 5,000 מנויים בעונה הבאה.

זה לא סוד שהפן הכלכלי הוא שמנחה את טביב בקבלת ההחלטות. למשל, אחת הסיבות העיקריות שגרמו לאלי טביב לפטר את רן בן שמעון היתה סגנון המשחק ההגנתי, מה שגרם לטביב לחשוש שהקהל לא יגיע למשחקים. טביב הורה למאמן לשחק במערך של שני קשרים אחוריים ולתת למגינים חופש פעולה. הבעלים החליט גם למנוע את שיתופו של הקשר קובי מויאל. טביב הבהיר לבן שמעון כי מויאל מעכב את המשחק ושילובו בהרכב מונע מהקבוצה לשחק בסגנון התקפי ואטרקטיבי, מה שמונע מהאוהדים להגיע למשחקים. הבעלים הבהיר למאמן החדש שרון מימר, שאינו רוצה לראות את מויאל בסגל, הוא רוצה כדורגל פתוח, התקפי ואטרקטיבי בדיוק כמו שדרשו האוהדים .

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20


רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת וואטסאפ או טלגרם שלנו.