אירופה מחכה לה. צילום: צילום מסך

מאז חשיפת השיר המייצג את ישראל באירוויזיון, TOY של נטע ברזילי, הוא מעורר דיוני רשת מגוונים ברחבי העולם. בניתוח טוקבקים מאירופה וארה"ב שניתן לזהות בהם שיח חיובי או שלילי, 52% מהתגובות על השיר היו בעלות אופי שלילי. אך עם זאת נתון מעודד הוא ש- 48% התגובות החיוביות כללו המון ביטויים כמו "מקום ראשון", "מנצח" וכדומה, המסמנים שרבים חושבים שישראל תזכה. זאת בשונה מתגובות חיוביות מתונות יותר אליהן זכינו בשנים קודמות.

ניתוח הטוקבקים נעשה על ידי הסטארטאפ Spot.IM , שסרק דיוני רשת באלפי האתרים בהם מותקנים כלי החברה, ביניהם אתרי החדשות מהגדולים בעולם. לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM: "בניתוח הטוקבקים ראינו גם סוגי תוכן החוזרים על עצמם בגרסאות שונות. למשל המונים היו סקרנים איך יראה ביצוע השיר בשלב ההופעות החיות, זו אחת השאלות הנפוצות בטוקבקים. גם התייחסות לקולות מוזרים וקרקורי תרנגולת עלתה פעמים רבות."

נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM

חברת Spot.IM נוסדה בשנת 2012 ומאז גייסה 37 מילון דולר. בכל חודש יותר מ- 400 מיליון משתמשים נחשפים לכלי החברה המותקנים באלפי אתרי תוכן ביותר ממיליארד וחצי דפים. ביניהם אתרי החדשות המובילים בעולם: Fox News, Forbes, AOL, Time Inc , האפינגטון פוסט, sky,Oath ועוד. לחברה משרדים בתל אביב, לונדון וניו יורק בהם מועסקים 50 עובדים.