צילום: Pixabay

חשיבות האישור טמונה בכך שכל בעל עסק חייב למעשה לבצע בדיקות מקיפות ומעמיקות על מנת שהעסק שלו יהיה מוגן באופן היעיל ביותר כנגד התפרצות שרפות או התפשטותן. כלומר, אולי אי אפשר להבטיח ששריפות לא תתפרצנה, אבל יש ויש מה לעשות כדי לצמצם את הסיכוי לכך, ואם זה כבר קרה אזי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בחיי אדם וברכוש. ברגע שבעל העסק יוכיח לרשויות כי הוא עשה את כל שביכולתו על מנת שהעסק שלו יהיה מוגן ככל האפשר – רק אז יקבל את רישיון העסק שלו.

אז איך מוציאים אישור כיבוי אש?

ראשית על בעל העסק להגיש בקשה מסודרת לקבלה (או לחידוש) רישיון עסק. לאחר שבקשה זו תתקבל ברשות המקומית שבתחומיה נמצא העסק, יגיע מפקח מטעמה אל בית העסק. מפקח זה, שתפקידו הוא פיקוח בטיחות אש, יבצע שלל בדיקות בעסק ובסביבתו, שלאחריהן יגיש לבעל העסק את כל סידורי הכבאות שעליו לבצע או לתקן על מנת לקבל אישור לכיבוי אש סופי.

כעת בעל העסק אמור לדאוג לכך שכל הליקויים יתוקנו והחוסרים ימולאו, באופן כזה שהעסק שלו יהיה מוגן ככל האפשר מפני אש בהתאם לדרישות המפקח. לאחר מכן יגיע אותו מפקח לביקור חוזר על מנת לוודא כי כל הפעולות אכן בוצעו והעסק כבר עומד בכל הדרישות הבטיחותיות. השלב האחרון בתהליך הוא קבלת תשובה מן הרשות המקומית: אם מדובר באישור, אזי בעל העסק יכול להתקדם הלאה בתהליך הוצאת או חידוש רישיון העסק שלו. אם מדובר בסירוב, בעל העסק רשאי להגיש ערעור לגורמי הכבאות הרלוונטיים.

צילום: Pixabay

מהן הדרישות?

על מנת שהעסק יקבל אישור כיבוי אש צריכות להיות מותקנות בו מערכות כיבוי אש, כגון מתזים (ספרינקלרים), מטפים, מערכות לגילוי אשן, משאבות כיבוי, מפוחים, מנדפים וכן הלאה. חשוב להדגיש שלכל עסק יש דרישות שונות הנגזרות מאופיו הייחודי, כך שמומלץ להתייעץ עם מומחה בטיחות ולא ללמוד מניסיונם של אחרים.

חברת "מוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ", שמה לה למטרה לספק שירותי בטיחות וגיהות ברמה מקצועית גבוהה ובאיכות שירות ללא פשרות. החברה מתמחה במגוון נושאים בתחום הבטיחות: מתן שירותי ממונה בטיחות בעבודה, הדרכות בטיחות, תוכנית לניהול הבטיחות, הערכות וסקרי סיכונים, עבודה מול רשויות, תיקי שטח ותיקי מפעל, תכניות בטיחות אש, מבדקים למוסדות חינוך ועוד. החברה מורכבת מצוות ותיק ומיומן בתחומים הנ"ל, אשר ישמחו לתת שירות מקצועי ואדיב.