העידן הישן של פרסום בעיתונות הכתובה והמשודרת חלף מן העולם והיה שייך בשנים לפני עידן האינטרנט. כיום, יש עשרות אפשרויות פרסום מוכרות יותר ופחות. כיום אם אתם מגלים כי שיווק עסק אינה משימה פשוטה יתכן וכדאי לשקול פנייה למומחים בתחום הפרסום. 

היתרון הבולט של עבודה מול משרד פרסום הוא בין השאר האפשרות לחלק את התקציב שלכם למספר רב של אמצעי מדיה שונים. כיצד משרד פרסום ישווק את העסק שלכם? מדריך הפרסום המלא לפניכם.

הגדרת הקהלים

השלב הראשון מתחיל בהיכרות עם המותג שלכם. ניתן לעשות זאת באמצעות הצעת שירותים ומוצרים ייחודיים והגדרת הבידול שלכם מול שאר המתחרים. האם יש לכם יתרון אסטרטגי כלשהו? כמו – פטנט שלאחרים אין (קוקה קולה עם הפטנט הייחודי על המשקה המוכר) או אולי אתם דומים מאד לאחרים אך יש לכם כמות גדולה של משאבים להשקיע? לאחר ההכרות הראשונית עם המותג, ניתן להגדיר את קהלי היעד אליהם הוא פונה. האם אתם פונים לילדים ונוער, לנשים או גברים? ללקוחות מישראל בלבד או ללקוחות ברחבי הגלובוס? לאחר שהוגדרו הקהלים השונים ניתן לתכנן את המסר הפרסומי.

בחירת המסר הפרסומי

בשלב זה, יבחר המסר הנכון שכדאי לשדר ללקוחות שלכם. זו המשימה הקשה של מומחי הפרסום שלכם – חידוד המסר. חשוב לדעת כי צרכנים קונים בהתאם לרגשות. אם הם חשים שהמוצר שלכם יכול לפתור בעיה בה הם נתקלים בחיי היום יום או שהם מרגישים חיבור למותג הם ירכשו אותו. מותג שאינו מסוגל "לגעת" ברגשות הצרכנים שלו צפוי להכשל. לאחר שנבחר המסר הפרסומי תבנה הדרך הגרפית להציג אותו. 

בחירת המדיה המתאימה 

לאחר שנקבע המסר וה"ויז'ואלים" הגרפיים, תבחר המדיה המתאימה להציגו. משרד פרסום "יתקוף" בדרך כלל במספר חזיתות. החזית הראשונה תהיה מדיות הפרסום הקלאסיות: העיתונות הכתובה, תחנות הרדיו והטלוויזיה. במדיות אלה ידן של חברות הפרסום על העליונה, מדוע? 

אמצעי מדיה אלו מתאימים לתקציבי פרסום גדולים, הן זוכות למחירים נמוכים יותר על כל דקת שידור בטלוויזיה, זמני מסך אטרקטיביים יותר, נפתחות אפשרויות פרסום בתוכניות רדיו מבוקשות ורכישה של שטחי פרסום בעיתונות הארצית והמקומית במחירים נמוכים. עוגת הפרסום, בהתאם לתקציב שיוגדר מראש על ידיכם ועל ידי משרד הפרסום שבחרתם תחולק בין אמצעי המדיה השונים.

כל אמצעי מדיה יכוון בדיוק לקהלים שהגדרתם מראש. לדוגמה: אם המסר מופנה לנשים – הוא יופיע בתוכניות הבוקר המיועדות לקהל זה, במדורי הנשים וכן בתוכניות הרדיו ובערוצים הייעודיים בטלוויזיה בהן יש רוב בולט של קהל זה. מסרים המיועדים לקהל יעד באזור גיאוגרפי מסוים (כמו: דירה בחיפה למשל) יכוונו לקהלים מקומיים באמצעות עיתונות מקומית, תחנות רדיו אהודות בצפון וכדומה.

שילוט חוצות

מדיה נוספת לפרסום המונים שרבים שוכחים, היא – פרסום על גבי שלטי חוצות, שלטי ענק על בניינים מרכזים, תחנות אוטובוסים ואוטובוסים עצמם. פרסום זה מגיע לעיניים רבות במהלך היום, בדרך לעבודה או בנסיעה שגרתית בכביש החוף. מודעה אחת באמת שממוקמת במיקום אסטרטגי מסוגלת לסייע במיתוג חברה קטנה. משרדי הפרסום יכולים להתאים את השפה העיצובית, המסר המועבר והתכנים החשובים גם לשלט בגודל של בניין שלם. נסו להזכר, מתי נתקלתם פעם אחרונה במותגי האופנה המובילים בישראל? השילוט העצום בגודלו נמצא באזור המרכז אבל כל עסק ומשרד פרסום המשווק אותו מתנהלים בדרך שונה.

צילום: שטארסטוק

שילוב הפרסום בדיגיטל

לצד אמצעי המדיה המסורתית כיום נכנסו גם מגוון אמצעי פרסום במדיה דיגיטלית. השימוש של אחוז ניכר מאוכלוסיית העולם במובייל ובאינטרנט המסורתית פתחה קהל חדש שלא היה קיים בעבר. בנוסף היכולת לפלח את הקהלים הנחשפים לפרסום מתבצעת בצורה מדויקת יותר  וכך הפרסום ברשת הפך לאפקטיבי עבור מרבית המותגים. בעוד רבים מכירים את המודעות הממומנות בגוגל, לא כולם מודעים לשפע הרב הקיים בפרסום המקוון. אלה רק חלק מהמדיומים שמשרד פרסום דיגיטלי מקצועי יכול לעשות. בין התחומים השונים שהוא יכול להציע:

    • שיווק ברשתות חברתיות: מודעות פרסום ממומנות בפייסבוק, אינסטגרם ורשתות אחרות לצד ניהול דפי פייסבוק עסקיים.
    • פרסום מודעות וידאו באתרים השונים – לרבות מודעות וידאו קצרות לפני ובזמן סרטונים בערוץ יו טיוב.
    • באנרים ומודעות – פרסום מודעות ובאנרים באתרים המשתפים פעולה עם גוגל

 

  • פרסום באנרים באתרי חדשות ותוכן מובילים
  • שיווק באי-מייל

 

  • יצירה של פאנלים ומשפכים שיווקיים מתוחכמים הפועלים בצורה אוטומטית
  • שימוש בבוטים – מענה אוטומטי בדפי נחיתה, עמודי פייסבוק ואתרי אינטרנט למתעניינים פוטנציאליים.

אלה רק חלק קטן מהכלים שמפעילים משרדי הפרסום המובילים בארץ על מנת להגיע לקהל היעד ישירות בטלפון הנייד או על גבי מסך המחשב.

ניתוח הקמפיין בזמן אמת

הכח העצום שיש למשרד הפרסום בדיגיטל טמון לא רק בתכנון והפקת הקמפיין המקוון, אלא גם בניתוח התוצאות שלו על מנת לבצע שינויים בזמן אמת. בתחום הפרסום ידוע כי לא כל מודעה מצליחה להמיר כבר מהיום הראשון ולעתים יש לבצע בה שיפורים שונים המכונים – "אופטימיזציות". ניתוח של הנתונים הקשורים לכמות הכניסות למודעה, המרות של המודעה ואפילו מספר מכירות שבוצעו בזכות כל פרסום מאפשר לחדד את המסר בצורה טובה יותר ולשנות את המודעות בתוך דקות אחדות על מנת שימירו בצורה טובה יותר.

לסיכום, משרדי פרסום מסוגלים להציע חלוקה נכונה יותר של עוגת הפרסום לכל לקוח ולקוח זאת על בסיס ניסיון שהצטבר במשך שנים ובאמצעות שימוש במדיה הקלאסית ובמדיה הדיגיטלית ניתן לשווק כל עסק ולהזניקו להצלחה תוך זמן קצר יחסית.

המאמר נכתב על ידי מחלקת התוכן של משרד פרסום בלאנקו