שמירה על בריאות תקינה, הוא מסע מתמשך של שינויים בחיים שאנו מנהלים, ואימוץ הרגלים חדשים תוך שינוי בצורת החשיבה והבנה עמוקה ומלאה בצורך שלנו לחיות חיים בריאים ורגועים אשר לא רק ישפרו את גופנו ונפשנו, אלא גם יעלו משמעותית את איכות החיים ויהפכו אותנו לאנשים שמחים ונינוחים יותר. בכתבה זו אספנו למענכם מספר עצות לשמירה על .

תזונה נכונה ומאוזנת

תזונה נכונה ומאוזנת היא הכרחית לשמירה על אורח חיים בריא, שכן לאוכל שאנו מכניסים לגופנו יש משמעות רבה בפרט כשאנו מתבגרים, תזונה נכונה תסייע גם לשמירה על משקל גוף תקין. הנה המלצה לתפריט מסודר ומאוזן המפרט את המזון אותו כדאי לאכול על בסיס יומי וכיצד מזון זה מועיל לגופינו.

פירות וירקות –מומלץ לאכול לפחות חמש מנות ירק ביום ושלוש מנות פרי במגוון צבעים וסוגים המלאים בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.

דגנים מלאים – המכילים סיבים תזוניים התורמים לבריאות מערכת העיכול, תפקידם בין היתר למנוע עצירות והם תורמים לרמות סוכר וכולסטרול מאוזנים.

מוצרי חלב – העשירים בסידן מחזקים את העצמות. מומלץ לאכול שלוש מנות של מוצרי חלב ביום.

שומן מן הצומח – חשוב בשל תרומתו לאיזון השומנים בדם ונמצא בעיקר בשמן זית, אבוקדו, טחינה ואגוזים מסוגים שונים.

חלבונים – מומלץ לאכול חלבונים משום שהם מסייעים לבניית תאים, שרירים ורקמות ולחילוף החומרים. הם גם תורמים למערכת החיסונית ומהווים מקור חשוב לאנרגיה. החלבונים קיימים בדגים, עוף, בשר, ביצים, מוצרי גבינה ואגוזים.

קטניות גם הן עשירות בחלבון, בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים ונוגדי חימצון המגנים מפני רדיקלים חופשיים ומפני מחלות. ניתן למצוא אותן בשעועית יבשה, חומוס, עדשים, סויה, אפונה יבשה ועוד.

לפעילות גופנית השפעה ניכרת על בריאות גופנו. היא מחזקת אותו, מסייעת למניעת מחלות לב, כלי דם וסרטן, מאזנת לחץ דם, סוכר וכולסטרול. כאשר אנו עוסקים בפעילות גופנית משתחרר בגופנו הורמון האנדורפין הגורם לתחושת אושר, מפחית מתח וחרדה ומשכך כאבים טבעי. מומלץ לבצע פעילות גופנית מדי יום במשך כשלושים דקות לפחות או ארבע פעמים בשבוע אימון של כשעה.

כשישים אחוזים מגופנו הם מים. המים הינם חלק משמעותי בכל תהליך המתקיים בגוף כגון: עיכול, זרימת דם, ויסות טמפרטורת הגוף, בריאות העור ועוד. ללא מים גוף האדם אינו מסוגל להתקיים. במהלך היום אנו מאבדים נוזלים רבים, בין אם על ידי נשימה וזיעה ובין אם באמצעות יציאות הגוף השונות ולכן חשוב מאוד באופן מתמיד להחזיר לגוף את המים החסרים לו. ככל שנרבה בשתיית מים נסייע לו לפעול בצורה טובה יותר. הכמות המומלצת למבוגר לשתיית מים ביום היא כשני ליטרים.

סיגריות מכילות אלפי חומרים כגון: אצטון, ציאניד, ארסן ועוד המוגדרים כמסוכנים לבריאות וחלקם אף מסרטנים. עשן הסיגריות והחומרים המוחדרים לגוף באמצעותו פוגעים בבריאות ותורמים ליצירת מחלות דוגמת סרטן על סוגיו השונים, כמו גם: מחלות לב, ריאה, כלי דם וכן הלאה.

מתח נפשי וחרדות הן תופעות המלוות אותנו במהלך חיינו. הן יכולות לנבוע ממשברים שאנו חווים ואף לנבוע ממצבים חיוביים כגון: אירועים, רכישת דירה ועבודה חדשה. כאשר אנו חווים מתח וחרדה בלוטות האדרנל משחררות לגוף הורמון הנקרא קורטיזול והוא גורם לגוף להיכנס למצב מגננה וערנות יתר. מתח מתמיד אשר משאיר את הגוף במצב המגננה במשך זמן רצוף גורם לו לתחושת תשישות, לירידת המערכת החיסונית, פגיעה במערכות הגוף וכדומה. במצב בו אנו חשים מתח וחרדה חשוב לנסות ראשית להבין את מקורו ולהכיר את התופעות הנלוות לו. כך נדע כיצד לשלוט עליו. מעבר לכך ישנן מספר שיטות להרגעת הגוף כגון:  פעילות גופנית, יוגה, דמיון מודרך ותרגילי נשימות.

למרות שנעשה ככל שביכולתנו לשמור על בריאותנו, אנו חשופים למגוון מחלות אשר הטיפול בהן יכול להיות יקר ולא תמיד נתמך על ידי קופות החולים. במקרים של מחלות, נרצה לוודא כי נקבל את הטיפול הטוב והמהיר ביותר ובעלויות נמוכות, לצורך כך כדאי לדאוג לביטוח בריאות פרטי.

ביטוח בריאות תפקידו לכסות הוצאות כספיות במקרים של מחלות קשות, ניתוחים, השתלות, תרופות יקרות שאינן נכללות בסל התרופות וכדומה. בכדי להשלים את הכיסוי הביטוחי שמעניקות קופות החולים ביטוח בריאות מציע מספר מסלולים הנקבעים על פי היקף השירותים הבריאותיים הנכללים בו וככל שיהיה מקיף יותר, כך כמות השירותים הניתנים – גדולה יותר.

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20


רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת וואטסאפ או טלגרם שלנו.