האם יש לכם אסטרטגיה ברורה?
כל עסק צריך אסטרטגיה עסקית ברורה, זו שמכתיבה את כללי המשחק ומנחה אותו בכל צעד ובכל החלטה. האסטרטגיה שלכם נשענת על מחקר יסודי ומעמיק מאוד, בעקבותיו תכירו היטב את השוק, את המתחרים, את קהל היעד שלכם, את הסביבה החיצונית, את ההזדמנויות ואת האיומים ובעיקר את היתרונות ואת החסרונות שלכם. אם ננסה להסביר את מהותה של האסטרטגיה בפשטות, הרי שלפני העלייה אל המגרש אתם פשוט חייבים לדעת במה אתם טובים יותר, במה היריב שלכם טוב מכם ואיפה אתם מתעלים עליו, ואיך התנאים בשטח ישפיעו על המשחק. רק בשלב הבא תוכלו לבנות תוכנית משחק ברורה שתשפר את הסיכוי שלכם לנצח.
האם אנשי המכירות יודעים לסגור עסקה?
אולי אתם משקיעים תקציבים כבירים בשיווק, ואולי הלקוחות מגיעים, אבל שיעורי ההמרה עדיין נמוכים והעסקאות לא נסגרות בקצב מסחרר. ניהול מכירות יעיל הוא אחד הכלים המשמעותיים עבור כל עסק, ואם שלכם תקוע – יכול מאוד להיות שהגיע הזמן לבחון את תסריט השיחה, את התנהלותם של אנשי המכירות ואת שיטת העבודה שלהם. תהליכי ייעוץ ארגוני וליווי מקצועי יאפשרו לכם לבחון היטב את התהליכים הקיימים ולמצוא דרכים טובות יותר לנהל את הפעילות שלכם, ובפרט את תהליך המכירה.
האם הגיע הזמן לחדש מוצרים?
סביר להניח שמתישהו העסק כן עבד, אבל עם הזמן משהו השתנה. הלקוחות הוותיקים לא חוזרים כפי שהייתם מצפים מהם, וגם הלקוחות החדשים מגיעים בתדירות נמוכה ובלי התלהבות גדולה במיוחד. יכול מאוד להיות שהם פשוט זקוקים למוצרים חדשים, לשירותים ייחודיים או לפתרונות שעדיין לא הצעתם להם. זה בדיוק הזמן לתכנן קדימה ולהשקיע את המשאבים במאמצי פיתוח עסקי. הצעד הזה חשוב בין אם העסק שלכם מצליח ובין אם הוא תקוע, שכן תמיד רצוי לחשוב עוד כמה צעדים קדימה, לפתח את העסק, להרחיב את סל המוצרים ולהציע ללקוחות מגוון עשיר של שירותים ופתרונות לכל צורך. הוותיקים יחזרו, חדשים יגיעו והעסק שלכם יוכל רק להפיק מכך תועלת.