מהי רשימת תפוצה?
רשימת תפוצה היא למעשה רשימה של אנשי קשר אליהם אנו מעוניינים לשלוח הודעות ועדכונים בלחיצת כפתור על ידי מערכת הפצה חכמה. רשימות התפוצה הסטנדרטיות אותן אנו מכירים הן רשימות התפוצה במייל, כאשר ההרשמה אליהן מתבצעת על ידי רישומו של הלקוח בעמוד נחיתה או באתר העסק.
בדרך זו, הגולש משאיר פרטים ומאשר לשלוח אליו דיוור ישיר לתיבת המייל שלו הכולל עדכונים מבית העסק. כיום, בזכות החיבור של כולנו לטלפונים הסלולריים התפתחה הטכניקה המדוברת גם בתחום ה-SMS לניידים.
מדוע שלא נשלח SMS מבלי להשתמש במערכת מסוימת?
ובכן, במקרים מסוימים שליחת SMS לצרכי שיווק ופרסום עלולה לגרור עמה תביעות משפטיות. הנושא מובן, באם לא הייתה אכיפה הטלפונים של כולנו היו מתמלאים בהודעות שיווקיות על ידי אלפי מוענים המטרידים את מנוחתנו.
לכן, טרם ביצוע השליחה רצוי לוודא כי קיבלתם את הסכמתם של הנמענים לקבל מכם הודעות שיווקיות ואף לאפשר להם להסיר את עצמם מרשימותיכם. לקבלת מידע מדויק ומורחב בנושא מומלץ לעיין היטב בחוק הספאם טרם השימוש בשירות.
כמו כן, כדאי לבדוק כי לחברה שמספקת עבורכם את מערכת שליחת ה-SMS יהיה רישיון מתאים אשר הוענקו לה מטעם משרד התקשורת, דבר המאפשר שליחת הודעות מפעיל, כאלו שאינן נחסמות בדרכן אל היעד ויהיו בעלי אחוזי הגעה גבוהים אל קהל לקוחותיכם.
היתרונות של מערכת SMS מול מערכת תפוצה במייל
- אנשים רבים סובלים מכמות המיילים שהם מקבלים מידי יום מבתי עסק השולחים אינספור מיילים, פרסומות ועוד. בשל עובדה זו, נמענים רבים מתעלמים מאותם המיילים ולכן טכניקת פרסום זו הופכת לפחות אפקטיבית מבעבר.
- אחוזי הקריאה של הודעות SMS גבוהים הרבה יותר מאשר מיילים בשל הנוחות והניידות של הטלפון אשר הולך אתנו ממקום למקום. כמו כן, גם אחוזי הפעולה שלקוחות מבצעים באמצעות SMS הנה גדולה באופן משמעותי על פני מיילים.
- אפשרות הסרה אוטומטית, בולטת ונוחה – במידה והלקוח מעוניין להסיר את עצמו מרשימותיכם הוא מבחין בזאת בצורה ברורה בסוף הודעת ה-SMS שקיבל, זאת על פני הודעת מייל ארוכה שבסופה בכיתוב ממש קטן מוענקת אפשרות ההסרה העשויה להכעיס את הלקוח או לגרום לו לשלוח לכם בקשה ידנית להסירו.
- שליחת SMS מצטיירת כאישית יותר מאשר מייל ולכן החיבור ללקוח נעשה באופן טבעי ונעים מאשר במייל. ככל שהחיבור הוא טוב ועמוק יותר כך סביר להניח שהלקוח ירכוש מכם פעמים נוספות בעתיד.
- הודעות SMS לרוב יהיו קצרות יותר ממיילים ולכן השימוש בהן נוח יותר עבור לקוחות ובעלי עסקים בעת השליחה או קבלת ההודעות דרך מערכת SMS מסודרת לעומת המייל.
שימוש במערכת שליחת SMS לעסקים
אם כן, למערכת הפצת SMS ישנם יתרונות רבים. למעשה, בעל עסק שישלח לרשימת התפוצה שלו טיפים, עדכונים וקידומי מכירות במידה הנכונה, יוכל לקדם משמעותית את העסק שלו לאורך זמן ובכך להגדיל גם את הכנסותיו.
כיום ניתן לנהל את הכול בצורה נוחה ונגישה דרך אתר האינטרנט של המערכת, בין היתר תזמון הודעות SMS עתידיות, דוחות מעקב, סטטיסטיקות ונתונים ואף אפשרות ליצור במהירות דפי נחיתה סלולריים מעוצבים. עם ההתקדמות הטכנולוגית כיום, עסקים רבים עושים שימוש במערכות הפצת SMS כך שאין מנוס מלהתחיל לעבוד עם מערכת שכזו ולא להישאר מאחור.