מבזקים

נתניהו להולנד: ישראל לא תשתתף בועידה בינלאומית שלא תתרום לשלום

נציבת בתי הסוהר חשה ברע - ונלקחה לבדיקות

מחר: פגישת פסגה בין ישראל, יוון וקפריסין

גם תושבי חו"ל יזכו להנחות בתחבורה

היציע המזרחי בטדי ייסגר ל-3 משחקים

ח"כ זנדברג: המטרה האמיתית של הקואליציה - להחיל את החוק ביו"ש

ח"כ חוטובלי: חוק ההסדרה - לא סותר את הדין הבינלאומי

רוכב אופנוע נפצע באורח בינוני בתאונה בראשון לציון

שידור חי: קובאן - הפועל ירושלים

תיעוד: מסתערבים עוצרים חוליית מחבלים

דף הבית > אקטואליה וחדשות > לראשונה: רכבת גם ליהודה ושומרון

לראשונה: רכבת גם ליהודה ושומרון

שר התחבורה ישראל כ"ץ מקדם תכנית חדשה לחבר את ירושלים ליישובים הסמוכים לה. "מי שגר בגוש עציון, בבנימין ובמעלה אדומים, צריך לקבל שירותי תחבורה כמו כולם"

שר התחבורה ישראל כ"ץ אישר את קידומה של תכנית שתחבר באמצעות רכבות קלות את ירושלים ליישובים הנמצאים מסביב לעיר, כך דווח הערב בחדשות ערוץ 2.

הורה על הארכת תוואי הרכבת. שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ. צילום: פלאש 90
"גם למתיישבים מגיע". שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ. צילום: פלאש 90

על פי התכנית, תבוצע הרחבה של רשת הקווים הקיימת באמצעות ארבע מסילות. הקו הראשון יוביל למעלה אדומים דרך הגבעה הצרפתית, הקו השני יוביל ליישוב אדם, השלישי – מעטרות לקלנדיה, ואילו הקו הרביעי – לגבעת זאב. מלבד ארבעת הקווים המובילים ליישובים מעבר לקו הירוק, מתוכנן קו נוסף שיוביל למבשרת ציון. הנסיעה בקווים תתבצע בכרטיס נסיעה משולב, שיאפשר נסיעה בכל קווי הרכבת הקלה באזור. בכך מנסה השר כ"ץ להשיג חיבור בין ירושלים להתנחלויות סביבה.

"אני רואה את ירושלים וירושלים רבתי כיחידה אחת", הסביר השר. "מי שגר בגוש עציון, בבנימין, במעלה אדומים, בבית שמש ובמבשרת צריך לקבל שירותי תחבורה ושירותי נגישות באותה מידה. מי שיבוא ויגיד לנו ש'צריך לשים מחיצה מלאכותית מאחר שהתושבים גרים מעבר למה שהיה מוגדר פעם הקו הירוק', אנחנו כמובן לא נקבל את הטענה שלו.

מתל אביב ישירות לכותל המערבי. העבודות על תוואי הרכבת. פלאש 90
ישירות להתנחלויות? העבודות על תוואי הרכבת. פלאש 90

כזכור, רק הבוקר פורסם כי כ"ץ הורה לאנשי משרדו לקדם תכנון הארכת תוואי עבודות הרכבת מתל אביב לירושלים, כך שהרכבת  תגיע עד העיר העתיקה. המהלך מצריך כרייה נוספת של שני קילומטרים בעומק של 80 מטרים מתחת לפני הקרקע, זאת בהמשך לתוואי המסתיים כרגע במתחם בנייני האומה בירושלים. עלות פרויקט הרכבת המהירה עומדת על כ-7 מיליארד שקל.

על פי התכנון, זמן הנסיעה מתל־אביב לירושלים צפוי לעמוד על 28 דקות בלבד. הנוסעים יעלו לתחנה שבמתחם בנייני האומה באמצעות מעליות ודרגנועים שיובילו אותם בתוך מספר שניות אל המפלסים העליונים של התחנה. קו הרכבת המהיר יסונכרן עם מערך האוטובוסים ועם רשת הרכבות הקלות בירושלים המתוכננת בימים אלה, ויכלול בעתיד 8 קווים שישרתו כ־200 מיליון נוסעים בשנה. נסיעה הראשונה של הרכבת אמורה להתבצע בפסח 2018.

אלירן קרסנטי

אלירן קרסנטי

אולי יעניין אותך גם

נחשפה כתובת הדוא"ל הפרטית שלו. הנשיא ברק אובמה

ממשל אובמה מתנגד לחוק ההסדרה

רגע לפני חילופי השלטון בארצות הברית, ממשל אובמה מותח ביקורת על חוק ההסדרה

4 תגובות

  1. מה עם בית שמש עיר מעל מאה אלף תושבים בלי קו רכבת נורמלי בזמן סביר.למה יש התעלמות בוטה מעיר זו ? למה אין הכרזה רישמית שגם עיר זו תזכה לקו רכבת קלה

    • השטחים שלא שייכים לישראל לפי החוק הבינלאומי ויכילו לשמש כקלףהלשלום..לפני טיפולבתושבי המדינה הלגיטימיים.😢

      • בזכות הונאת השלום יש לערבים 20 מדינות לעם אחד

        "תושבי המדינה הלגיטימיים" = יהודים שמוכנים להלחם
        על ארצם. מי שרוצה להיות יהודון ממושמע – שיעלה עם הקלפים שלו לברלין

  2. כמה זמן ייקח לנתניהו לטרפד את התוכנית הזו "מטעמים כאלו ואחרים" ?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.