מבזקים

הטרדות והטרדות, איך מסבירים לנוער?

ועידת פתח' בראשות אבו מאזן משבחת את מאבק ערביי ישראל

קרי מודאג: "הימין מונע הסכם שלום"

מי הרעיל את ערפאת?

אז מי אשם בהידרדרות הישגי התלמידים?

המאבק על עמונה: בני נוער מפגינים מול ביתו של בנט ברעננה (תמונה)

חשד: פעוטה בלעה הרואין השייך לאביה

פרשנות: הישג אסטרטגי להתיישבות

המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתור ילד בן 6 שנעדר בירושלים

רבני "תורה וארץ" נפגשו עם הרב אריאל

דף הבית > אקטואליה וחדשות > ביוזמת שר התחבורה: רכבת מהירה לכותל המערבי

ביוזמת שר התחבורה: רכבת מהירה לכותל המערבי

השר ישראל כץ הורה להוסיף לתוואי רכבת תל אביב - ירושלים שני קילומטרים בנוסף לתוואי הנוכחי: "לחבר את ירושלים- במעשים ולא בדיבורים"

הדרך לכותל מתקצרת? שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הורה לאנשי משרדו לקדם תכנון הארכת תוואי עבודות הרכבת מתל אביב לירושלים שתגיע עד העיר העתיקה, כך לפי פרסום עיתון "ידיעות אחרונות".

מתל אביב ישירות לכותל המערבי. העבודות על תוואי הרכבת. פלאש 90
מתל אביב ישירות לכותל המערבי. העבודות על תוואי הרכבת. פלאש 90

בדיון מיוחד שהתקיים בלשכת שר התחבורה בירושלים בהשתתפות אנשי משרד התחבורה, האוצר, רכבת ישראל וצוות תכנית אב לתחבורה בירושלים הנחה כץ לתכנן את המשך תוואי הרכבת, דבר הכולל כרייה נוספת של שני קילומטרים בהמשך לתוואי המסתיים כרגע במתחם בנייני האומה בירושלים. הכרייה מתבצעת בעומק של 80 מטרים מתחת פני הקרקע.

הרכבת תשמש אזרחים תיירים וקבוצות

כץ הסביר כי המשך תוואי המסילה יקל מאוד על עומסים צפויים בבנייני האומה ויאפשר הגעה פשוטה עבור תיירים, אזרחים וקבוצות לכותל המערבי ולעיר העתיקה בירושלים.

המשך הקן החדש מתוכנן לעקוף את העיר העתיקה ויסתיים בקרבת הכותל המערבי. עלות פרויקט הרכבת המהירה עומדת על כ-7 מיליארד שקל, מסילת הרכבת תעבור דרך נתב"ג ומודיעין. זמן הנסיעה מתל־אביב לירושלים צפוי לעמוד על 28 דקות בלבד.

הורה על הארכת תוואי הרכבת. שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ. צילום: פלאש 90
הורה על הארכת תוואי הרכבת. שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ. צילום: פלאש 90

הנסיעה הראשונה של הרכבת המהירה אמורה להתבצע בפסח 2018, כשהעבודות אמורות להסתיים עד סוף 2017. בשנה הראשונה יפעלו בין תל־אביב לירושלים שלוש רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא, ובסך הכל יהיו כארבעה מיליון נסיעות בשנה. זמן הנסיעה מתל־אביב לירושלים צפוי לעמוד על 28 דקות בלבד.

מסלול הרכבת כולל מספר מנהרות, שאורכן הכולל הוא כ־22 ק"מ, וגשרים באורך כולל של 7 ק"מ. הנוסעים יעלו לתחנה שבמתחם בנייני האומה באמצעות מעליות ודרגנועים שיובילו אותם בתוך מספר שניות אל המפלסים העליונים של התחנה. קו הרכבת המהיר יסונכרן עם מערך האוטובוסים ועם רשת הרכבות הקלות בירושלים המתוכננת בימים אלה ותכלול בעתיד 8 קווים שישרתו כ־200 מיליון נוסעים בשנה.

לחבר את ירושלים במעשים ולא בדיבורים

מעמותת ירוק עכשיו נמסר: "היוזמה להנגיש את העיר העתיקה וירושלים לכלל הציבור היא ראויה ומבורכת אך עם זאת אסור שתיעשה תוך פגיעה אפשרית בממצאים ארכיאולוגיים אם יימצאו בירושלים של מטה"

עוד נמסר מהארגון: "החיבור בין עם ישראל לירושלים הוא בן אלפי שנים וכל חפירה בעיר חושפת טפח נוסף מההיסטוריה המפוארת הזאת. אסור לאפשר פגיעה אפשרית בהיסטוריה הזאת ואנו קוראים לשר התחבורה לקדם את התכנית רק לאחר שיוודא שהיא ניתנת לביצוע ללא פגיעה ארכיאולוגית וסביבתית".

בעמוד הפייסבוק שלו כתב כץ: "רכבת מהירה עד לכותל. הנחיתי להאריך את קו מסילת הרכבת המהירה מת״א לירושלים עד לאזור העיר העתיקה. הקו, באורך 2 ק״מ, יעבור 80 מ' מתחת לאדמה ויחבר בין תחנת "האומה״ לתחנת "הכותל" החדשה. זו הדרך לחזק ולחבר את ירושלים- במעשים ולא בדיבורים".

‫מיכל שמעון‬‎

‫מיכל שמעון‬‎

עורכת באתר ערוץ 20.

אולי יעניין אותך גם

חירט וילדרס. צילום: Phil Nijhuis

הולנד: פוליטיקאי נחקר בעקבות קשר עם ישראל

השירות החשאי ההולנדי פתח בחקירה נגד ראש מפלגת הימין ההולנדית חירט וילדרס, מחשש לסיכון ביטחונה של הולנד. הסיבה? מקיים קשרים עם ישראל

תגובה אחת

  1. ישראל כץ – בצועיסט לא קשקשן
    יישר כח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.