מבזקים

שבת שלום!

מצבו של הילד שנפל במהלך טיול בצאלים - קשה מאוד

"איש ביצוע ועשייה"

הוארך מעצר החשודים ברצח אריאל וואסי ז"ל

איגוד נותני שירותי הסיעוד: "אבידה גדולה לכולנו"

המדינה לבג"ץ: נבחן משפטית את החזרת גופות המחבלים

סגן שר הביטחון מביע צער כבד על מותו של מנכ"ל משרד הרווחה

כניסת שבת: 16:00, יציאת שבת: 17:15

פוליטקאי הולנדי הורשע בהסתה נגד מוסלמים

הולך רגל נפצע קשה מפגיעת רכב בנתניה

דף הבית > כלכלה > בלי דרך ארץ

בלי דרך ארץ

החברה שמפעילה את כביש 6 גבתה מעל 156 מיליון ש"ח יותר משהייתה אמורה. ועדת הכלכלה תקפה דרשה שהציבור יקבל את כספו בחזרה

הידעתם שחלק נכבד מהכבישים הבינעירוניים אינו מואר, ועל פי הסטטיסטיקה, אין זו בעיית בטיחות אלא בעיית שירות בלבד?

אם גם לכם זה נשמע מגוחך במקרה הטוב ומעצבן במקרה הגרוע יותר, תדעו שזו התשובה שנתנו בכביש 6 לאחר תלונות נהגים על כך שישנם קטעים שלמים בכביש האגרה, שאינם מוארים כלל. ליתר דיוק, הסבירה החברה כי 50% מהכבישים מוארים כיום וזאת בהתאם להתחייבות החברה בהסכם הזיכיון.

כביש 6, חוצה ישראל, הוא הכביש הארוך ביותר, אותו הקימה ומפעילה חברת "דרך ארץ" כזכיינית שנבחרה על ידי המדינה לפני כ-15 שנים ותמשיך לעשות זאת לפחות ב-12 שנים הקרובות.

ועדת הכלכלה תקפה השבוע את חברת "דרך ארץ" על כך שגבתה 156 מיליוני שקלים עודפים מהציבור, שנוצרו מגביית קנסות ואי תשלום האגרה במועדה. העודפים האלו היו אמורים לחזור בחזרה לציבור, אלינו הנהגים.

איך? במימון השקעות לשיפור בטיחות הנסיעה בכביש, והנה רעיון אחד מטורף, תחזיקו חזק: בהתקנת תאורה ראויה בקטעים החשוכים בכביש, במקום להסתתר מאחורי תירוצים.

חברי ועדת הכלכלה התרעמו על כך. ממש זעמו. ומה נאמר להם בתגובה? "נתקין תאורה עד סוף השנה". עכשיו השאלה היא באיזה חודש זה יקרה ובאיזו שנה.

למי שמופתע מהסכום האסטרונומי שהצליחה לגבות חברת "דרך ארץ" על חשבוננו, אז תדעו שעודפי הגבייה קיימים כבר לפחות משנת 2007, או לפחות גילינו אודותיהם כבר אז. והם רק הולכים וגדלים מדי שנה.  מנכ"ל חוצה ישראל, החברה שמפקחת על פעילותה של המפעילה "דרך ארץ", ראובן לבאון טען כי החל משנת 2004 הופחתו הקנסות בהדרגה, עובדה מפתיעה לא פחות.

בנוסף, טען, כי התקנת התאורה החסרה מתעכבת, רק משום שלא נחתם הסכם בעניין הזה עם משרד התחבורה. ובמילים פשוטות: אנחנו ממשיכים לנסוע בכביש אגרה שאמור להיות מתקדם ומשופר, אך בפועל הוא רק שואף להיות כזה, בגלל ענייני בירוקרטיה.

במשרד האוצר הפריכו לגמרי את דבריו של לבאון וטענו כי הסכם כזה נחתם כבר לפני שנה. לפחות. אז למי להאמין? וחשוב יותר, מה לעשות? להמשיך ולממן את עודפי הגבייה? או שמא להחליט על מרד צרכני שיאלץ כל כך הרבה נהגים להיקלע לפקקים איומים?

קבלו עוד רעיון מטורף והזוי לגמרי: אולי גם במקרה הזה שר התחבורה ידפוק על השולחן ויסיים את המצב בו הנהגים הפכו בני ערובה של מפעילי התשתיות למיניהם? בינתיים, נחכה שגם למשרד התחבורה, יגיע, סופסוף האור.

שרונה מן

שרונה מן

אולי יעניין אותך גם

%d7%90%d7%a8%d7%93%d7%9f-%d7%91%d7%9b%d7%9c%d7%9b%d7%9c%d7%99-%d7%97%d7%a8%d7%9d

להחרים את המחרימים

השר גלעד ארדן מגבש רשימה שחורה של תומכי החרם על ישראל נגדם תנקוט הממשלה בסנקציות כלכליות, ומגיע להסביר על כך ב'כלכלי בלילה'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.