22:23 29/04/2017
דף הבית > אשת חיל > רואה לקהל בעיניים: אתי אנקרי במופע לנשים

רואה לקהל בעיניים: אתי אנקרי במופע לנשים

כשהיא משלבת בין ישן לחדש, בין קודש לחול ובין הגשה צנועה לתיאטרלית, אתי אנקרי הצליחה לכבוש את הקהל הנשי שהגיע ל"זאפה" בתל אביב. וכן, אפילו את המיעוט הגברי

במהלך ההופעה של אתי אנקרי ביום שלישי האחרון בתל-אביב, הקפידה היוצרת הוותיקה לשלב בין שיריה מתקופות שונות, וניכר כי הקהל מתחבר אליה באופן כמעט מידי – אך רגעי התשואות הרמות ביותר נרשמו דווקא כשהיא שרה את שניים משיריה הזכורים ביותר מתחילת הקריירה – "קראת לי אסתר" ו-"מיכאל", בדואט עם מירי מסיקה.

אתי אנקרי בהופעה. צילום: דין אהרוני
אתי אנקרי בהופעה, "נפתחת לאט לאט".  צילום: דין אהרוני

במסגרת פרויקט מיוחד בו מארחת אנקרי זמרות אחרות להופעות מול קהל נשים, התארחו לאחרונה קורין אלאל ומורין נהדר, והשבוע "בזאפה" בתל-אביב אירחה אנקרי בהופעה גם את מירי מסיקה. בניגוד למה (שאולי) ניתן היה לצפות, נוכחות הקהל הדתי ב"זאפה" הייתה מצומצמת. אנקרי, המקיימת שנים רבות אורך חיים דתי, משכה לאולם ההופעות התל-אביבי בעיקר קהל חילוני, של נשים בורגניות בשנות ה-50 לחייהן. למען הגילוי הנאות, למרות שהמופע פורסם כמיועד לנשים, פה ושם ישבו סביב השולחנות גם כמה גברים, שהיו נספח מזערי לנוכחות הנשית הדומיננטית.
מצוידת כמעט לאורך כל ההופעה בגיטרה אקוסטית, ניכר באנקרי שהיא מתרגשת מהשירים ונהנית להופיע. כלי הנגינה המלווים אותה (גם הנגניות המלוות את אנקרי- כולן נשים) כוללים קונטרבאס ופסנתר, ומעניקים לשירים גוון ג'אזי ורך. לאורך ההופעה מפגינה אנקרי יכולות ווקאליות מרשימות, כאלו שאולי לא תמיד באות לידי ביטוי בשיריה המוקלטים, ומעניקים ערך מוסף לצפייה בה שרה בהופעה חיה.

אתי אנקרי בהופעה חיה. צילום: דין אהרוני
אנקרי, מצליחה לייצר שילוב עדין בין חילוניות לבין עולם הדת. צילום: דין אהרוני

במהלך הערב מצליחה אנקרי לייצר שילוב עדין בין הפנייה לקהל חילוני לבין עולם התוכן שלה. גם אם רוב הקהל מורכב מנשים חילוניות, כשאנקרי מברכת – "את כל הקהל הקדוש הזה ברפואת הנפש ורפואת הגוף", לפני השיר "אלי רפאני", משיב הקהל פה אחד – "אמן". גם החיבור עם מסיקה, שאולי בתחילה נראה לא כל כך ברור וטבעי מתגלה דווקא כחלק המוצלח של הערב, ונראה שהקהל מגיב טוב לחיבור בין השתיים. "אני נפתחת לאט לאט", מבטיחה אנקרי למסיקה אחרי שזו עולה על הבמה ומבקשת להזיז סטנד הנושא את מילות השירים ומונח בין שתיהן. מבטיחה ומקיימת. הן שרו ביחד, בין היתר, את "רצה אליכם" ואת "שיר לשירה", ולאחר מכן גם את שיריה של אנקרי "מיכאל" ו"קראת לי אסתר". הדינמיקה בין אנקרי, שמנסה להקפיד על הגשה צנועה ואינטימית, לבין מסיקה שמביאה הופעה תיאטרלית ודומיננטית יותר, בהחלט מצליחה להתניע והקהל מגיב בתשואות רמות.
אחרי שמסיקה יורדת מן הבמה שרה אנקרי, שיר בערבית-תוניסאית מתוך אלבום עתידי המתבשל בימים אלו ועתיד להכיל כולו שירים תוניסיאים. לקראת סוף ההופעה היא עוברת לחלק האחורי של הבמה ומפנה מקום לבתה, היוצרת הצעירה מעיין ליניק (שגם מלווה אותה על הבמה בכלי הקשה), ששרה את השיר "לא צריך מלים", מתוך אלבום חדש. הבחירה לשיר בתוניסאית, שפת אמה, כמו גם לפנות מקום לדור הבא, מעיד אולי על מקומה של אנקרי כיוצרת ייחודית ומנוסה, הנהנית על הבמה ממקום רגוע ובוטח מאוד שאינו מתאמץ. במפת המוזיקה הישראלית אין יוצרות רבות בעלות רפרטואר עשיר כזה של אנקרי אשר ממשיכות ליצור, לנגן ולהופיע. כשאנקרי עולה להופיע חמושה בחיוך, בפשטות ובאהבה לבמה ולמוזיקה היא מוכיחה ללא ספק את חד-פעמיותה בנוף התרבות הישראלית.

עדי דניאל

עדי דניאל

עורכת חדשות באתר ערוץ 20

אולי יעניין אותך גם

איוונקה טראמפ בכנס ה-W20 בברלין. צילום: רויטרס

איוונקה התייצבה לצד אביה וזכתה לקריאות בוז

בתו של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ הגיעה לכנס נשים בברלין והגנה על שמו של אביה, חלק מהקהל המקומי הגיב בבוז. "שמעתי את הסרקסזם מהתקשורת, מכירה את אבא שלי מניסיון אישי"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.