0:22 23/05/2017
דף הבית > אקטואליה וחדשות > צמים? זה התפריט שלכם להיום

צמים? זה התפריט שלכם להיום

לשתות הרבה, לאכול במשורה ולהישאר במזגן. כל הדברים שאתם צריכים לדעת לקראת הצום

יום הכיפורים הוא יום של התעלות רוחנית, אבל גם של עינוי הנפש. הגוף, שרגיל לקבל מזון ושתייה מספר פעמים ביום, נאלץ להתמודד עם היעדר תזונה במשך 25 שעות. עם הכנה נכונה לקראת הצום, אפשר להקל על הצום.

קודם כל – שתייה, והרבה

השנה זכינו ומזג האוויר ביום הכיפורים צפוי להיות יחסית נוח, אבל זה לא אומר שאפשר לזלזל בכמות השתייה הרצויה. אם כמות השתייה המומלצת מדי יום היא שני ליטר מים, לקראת יום הכיפורים עלינו לשתות אף יותר, על מנת שהגוף יאגור די מים לקראת הצום. כמות המים המינימלית לשתייה עבור ילדים הצמים לראשונה היא ליטר וחצי. כמו כן, מומלץ להפחית שתיית משקאות המכילים קפאין – קפה, קקאו, קולה ותה ומומלץ להימנע לחלוטין משתיית משקאות מתוקים. הם מגבירים את תחושת הצמא.

מים, והרבה. וזהירות על הראש. צילום: פלאש 90
מים, והרבה. וזהירות על הראש. צילום: פלאש 90

לא רק משקאות קובעים לגבי רמת הצמא. גם מאכלים עושים זאת. מומלץ להתרחק ממאכלים מלוחים – חמוצים, פיצוחים וכד', הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא.

מה אוכלים?

כיוון שאנחנו מתכוננים ליום חסר תזונה, מטרת האכילה היא להזין את הגוף באנרגיה. לכם מומלץ להתחיל את בוקר הצום עם ארוחת בוקר איכותית, אך לא גדולה. כדאי שהיא תכלול פחמימות כמו לחם, מיני מאפה מחיטה מלאה, קרקרים או פסטה.

חשוב לאכול. צילום: פלאש 90
חשוב לאכול. צילום: פלאש 90

כמו כן, רצוי שתהיה בארוחה הזו מנת חלבון, כמו גבינה צהובה או ביצה. רצוי לשלב גם ירקות, המאטים את אובדן הנוזלים. ההיגיון הזה צריך ללוות אותנו במהלך היום, כשהמלצת התזונאים היא לאכול כל כמה שעות מנת פחמימות נוספת, על מנת למלא את מצברי האנרגיה.

הארוחה המפסקת

הארוחה המשמעותית ביותר במהלך ההכנה לצום היא הארוחה המפסקת, שמתחילה לפני כניסת הצום. היא צריכה להיות משביעה, אך לא כזו שתכביד בהמשך הערב. מומלץ להכין ארוחה הבנויה על מנת מנת חלבון ושומן (עוף, בשר או דג), תוספת פחמימה וירק מבושל או חי.

הכנות ליום הדין. מתוך "זה היום"

רצוי לוותר על מאכלים שגורמים לנו תחושת רעב כמו אוכל מטוגן, תפוחי אדמה, מאפים מתיקה, וכאמור לוותר על משקאות קלים או עתירי קפאין. התיבול בארוחה צריך להיות מינימליסטי על מנת שלא יותיר אתכם בתחושת צמא.

בסיום הארוחה, נסו לשתות לפחות שתי כוסות מים על מנת לאגור את הנוזלים לקראת היום הקרוב. לא מומלץ לשתות יותר, בבחינת מה שבא מהר הולך מהר.

במה שוברים את הצום?

מערכת העצבים של הגוף זקוקה למזון עם סוכר זמין שייספג מהר בגוף ויעלה את רמת הסוכר בדם, וכמובן – הרבה מים, כדי לכסות על המחסור. עוגות, תה או קפה, מהן הומלץ להימנע ערב הצום, רצויים מאוד אחריו. חשוב להדגיש כי האכילה צריכה להתבצע במתינות והחזרה מצום לאכילה צריכה להיעשות בהדרגה.

לא להגזים, כן? צילום: פלאש 90
לא להגזים, כן? צילום: פלאש 90

לאחר שבירת הצום באופן מתון, עוברים לארוחה העיקרית, שהרכבה דומה לארוחה רגילה: מנת פחמימה מורכבת ומשביעה, המתפרקת לסוכרים שנספגים לאט (לאחר שרמת הסוכר כבר עלתה בזכות התה והעוגיות), ומנת חלבון התורמת חלבון זמין ואיכותי לשרירים שסבלו בשל הצום, וכמובן ירקות התורמים טעם, נפח וצבע למזון.

אולי יעניין אותך גם

טראמפ ביבי ריבלין

הפטריוטים קוראים לטראמפ לבוא ליו"ש

לאחר שניתנו היתרי הבנייה לערבים בשטחי C, הקבינט אישר הקמת צוות שיאשר התיישבויות יהודיות ביו"ש. הפטריוטים קוראים לנשיא טראמפ להכיר מקרוב את השטח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.