דף הבית > כלכלה > כללי אצבע לפרסום נכון בפייסבוק עבור הציבור הדתי

כללי אצבע לפרסום נכון בפייסבוק עבור הציבור הדתי

פייסבוק היא פלטפורמת פרסום אדירה, היא יודעת לפלח גם קהלים שלא תמיד מזהים עצמם ברשת כשייכים לקהל הרצוי למפרסם, אז איך לפרסם נכון לקהל הזה?

התפיסה הפרסומית סוברת שיש לגשת לציבור הדתי דרך הסממנים שלו. האם התפיסה הזו נכונה?

ראשית יש לדעת שזו תהיה טעות להכליל את הציבור הדתי בקווים שאביא בפניכם מכיוון שהציבור הדתי מגוון מאוד.  ברור לי שישנם דתיים שיקראו את המאמר ולא יסכימו עם חלקו אך זהו פרי של ניסיון והצלחה בפרסום בנישה הזו.

מכיוון שאנשים לא באים לפייסבוק כדי לרכוש דבר, עלינו כמובן לקחת בחשבון את העובדה שמדובר גם ברשת חברתית ולא שיווקית ולהוסיף גם את הנתון הזה למשוואה. הדגשים החשובים הבאים הם על קצה המזלג:

אסור להגזים עם הסממן הדתי
דתי יזהה מיד שאתה "מטרגט" אותו. והמודעה תהפוך ברגע אחד מניסיון להודיע על מוצר חשוב לפרסום שיווקי זול. אם אתה רוצה לפרסם מוצר למשפחה אין צורך שתחבוש לכל הגברים כיפה פוטושופית ואת הנשים תטשטש. זה לא נכון בעולם האמתי וזה לא נראה טוב גם בעיניי דתיים.

אסור לפגוע ברגשות
ברוך ה' אנחנו לא בעולמם של נפגעי הקומיקסים בצרפת אבל אין צורך לפרסם לאדם דתי בדיחה על משה רבינו כדי למכור לו מוצר- לא כי זה פוגע, כי זה פשוט לא מצחיק. האיסור כאן הוא לא "הלכתי" או "אישי" אלא פשוט לא חכם שיווקית.

אל תמכרו לי ציצית
אם המצאתם "חמצוצית" ציצית שמתכבסת בעצמה – אחלה. אבל אם לא, את הציציות שלנו אנו קונים מחוץ לבית הכנסת או בחנות תשמישי קדושה באזור. יהיה לכם קשה למכור ויקר לפרסם מוצר בסיסי כזה- בינתיים.

די להאדיר אנשים
די לפרסם לנו תמונות של אנשים מסתכלים אל האופק ושואלים "הכיפה לאן?" לא קונים את זה יותר. העולם הפך חברתי וברור יותר וכך גם המציאות צריכה להיות. אנשים בעלי עשייה בולטים בעצם עשייתם. כל פרסום מאולץ רק מקטין בעיני רבים את אותו אדם.

 

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

 

אז מה כן?

לפרסם חכם
לנבור עם המוצר ויתרונותיו הברורים לציבור הכללי, להדגיש את הכלליות ולא את הייחודיות לציבור. אם למוצר יש מאפיין ברור לציבור הדתי-אנו נבחין בו לבד.

להוסיף תוכן עמוק לפרסום
לא להביא ציטוט בגימטריא של שם המוצר. אנחנו לא בהרצאה של מחזיר בתשובה. אם יש עניין אמתי במוצר ויש מה לומר עליו-לומר! אם לא- למצוא. אבל לא להמציא.

איך להגיע אל הציבור הדתי בפייסבוק
סוד מקצועי! (אם תבקשו.. בהמשך) , מה שכן ניתן כבר לומר, שלמפרסמים יש נכסים אינטרנטיים ברורים בהם הציבור מסתובב, ואני לאוו דווקא מדבר על ערוצי החדשות הדתיים, שם כמעט ואין את אותו הקהל שתחפשו

אל תחפשו את הקבוצות עם מירב החברים (6000000 איש) מיותר ולסר כל ערך שכן קבוצות או דפים כאלו מלאים בזיופים והסיכוי להגיע בהם אל קהל איכותי הוא אפסי. עדיף למצוא דפים מושקעים ממוקדים עם 200 חברים קונים ולא 2000 מלייקים.

טיפ בעניין הגעה לקהל יעד בעזרת מערכת הפרסום של פייסבוק- נסו בעזרת חיבור של גיל עם מצב משפחתי או תחום לימוד להגיע לקהלים הללו. לא מספיק מדויק אבל תחילתה של דרך.

לא לפרסם בשבת זה אלמנטרי אבל לא פחות מזה- לא לפרסם בשישי. אין זמן להחלטות קנייה חשובות. יש כאלו שגם לא יקנו במוצ"ש למרות שיש המון תנועה, זה פשוט לא זמן לקנות.

ויש עוד ניואנסים לכאן ולכאן אבל ניסיתי כמה שיותר להביא קווים כלליים. כאמור הציבור הדתי מגוון מאוד ורק בעלי קבוצות או דפים ממוקדים יכולים לומר אחרי כמה חודשים- מהי חווית המשתמש הטובה ביותר לקהל שלהם.

יוסף זילברברג

יוסף זילברברג

אולי יעניין אותך גם

אילוסטרציה. דוח חנייה. צילום: פלאש90

עיריית ת"א גרפה מעל 150 מיליון ש"ח מקנסות

הנתונים מלמדים על עלייה של כ-20 מיליון ש"ח בהכנסות עיריית ת"א מחלוקת דוחות ב-2016 לעומת השנה שקדמה לה. כ-910 אלף מהדוחות - בגין עבירות חנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.