17:27 28/05/2017

ערבים הציתו כניסת בית של יהודי בעיר העתיקה בירושלים

דף הבית > תרבות > טיול לפסח: שווייץ בישראל

טיול לפסח: שווייץ בישראל

מסלול פנוראמי הטובל בירוק עם נופי הרים נישאים ואגם כחול יער שוויץ כאן בישראל.

תיאור המסלול
מסלול מעגלי באורך 14 ק"מ עם טיפוס מצטבר של כ-250 מ' על מדרונותיה התלולים של הגדה המערבית של הכנרת, בין פוריה לטבריה עילית. לאורך כל המסלול אנחנו בעננים כשהכנרת הרחק מתחתינו, הגולן מהעבר המזרחי, וביום בהיר גם פסגת החרמון נגלית לעינינו. הסינגל עושה את דרכו צפונה בצידה התחתון של דרך הנוף וחוזר דרומה בקו גובה גבוה יותר מעליה. חלקו הגדול של המסלול עובר בשטח פתוח, ולכן בקיץ יש להקפיד לרכוב בו מוקדם מאוד בבוקר. הנוף פרוס מתחת לגלגלינו לאורך רוב הרכיבה. חלקו השני של המסלול נמצא בתוך יער שווייץ עצמו, כולל קטע מרשים בינות לסלעי בזלת עצומים. ברכיבת בוקר מוקדמת יש סיכוי טוב שנפתיע כמה צבאים, ובעונת החורף נזכה כמובן בפריחה מגוונת ועשירה.

יער שוויץ.
תצפית מיער שוויץ.

המסלול זורם מאוד, ומבחינה טכנית מתאים למתחילים אבל גם למתקדמים שלא יתקשו למצוא בו תלוליות קטנות שישגרו אותם לאוויר. השביל כולל לא מעט עליות, ולכן אינו מתאים למי שאינו בכושר סביר. למסלול שתי מבואות – מבואת פוריה ומבואת ספיר. מבחינת זרימת הרכיבה היציאה ממבואת פוריה מוצלחת יותר מכיוון שמתחילים בירידה ומסיימים בירידה ארוכה ומשכרת, אך החניה בה מצומצמת. במבואת ספיר ממתינים לנו מגרש חניה גדול, כמו גם שירותי העיר טבריה הסמוכה, אך מכאן מתחילים בעלייה ומסיימים בעלייה (וכמובן עם ירידה ארוכה ארוכה באמצע).

הוראות הגעה
מבואת פוריה על כביש 7677 היורד מפוריה עילית לכנרת, כקילומטר במעלה הכביש מהפנייה לבית ההארחה פוריה, פונים ימינה (צפונה) לדרך המסומנת כשביל ישראל, ולאחר כ-100 מ' מגיעים לחניה קטנה. לבאים מכיוון פוריה עילית אין פנייה שמאלה לדרך המסומנת ויש לרדת עד לפנייה לכיוון בית ההארחה ולהסתובב שם.

מבואת ספיר נוסעים על כביש 77 לכיוון טבריה ופונים ימינה לטבריה עילית בשדרות ספיר. ממשיכים ישר ומתעקלים בחדות ימינה עם הכביש. בעיקול ניכנס שמאלה למגרש חניה גדול.

את סיפור הדרך כמו גם קובצי ניווט להורדה תוכלו למצוא בעמוד המסלול שנמצא באתר מסלולי האופניים של קק"ל בכתובת: http://www.eyarok.org.il/bike/trip.aspx?id=2161 או לסרוק את הברקוד

קק"ל

אולי יעניין אותך גם

רוח אחרת, הסרט

מאחורי הקלעים של חידוש ההתיישבות ביהודה ושומרון

סרטר דוקומנטרי חדש שהכינה מנורה חזני, בתו של בני קצובר, מביא לראשונה את הסיפורים, העדויות והחוויות של מי ששינו את מדינת ישראל לבלתי היכר. "הם גיבורים, עם ישראל מעריץ אותם"