9:50 24/09/2017
מבזקים
דף הבית > אקטואליה וחדשות > דעות > התחבורה הציבורית המקרטעת בישראל היא הגורם ליוקר הדיור | דעה

התחבורה הציבורית המקרטעת בישראל היא הגורם ליוקר הדיור | דעה

"כל עוד התחבורה הציבורית בישראל תמשיך לקרטע, אנשים לא ימהרו לצאת מתל אביב, הביקוש יגדל, והמחיר יעלה". קרן אסף בטור מתוסכל

בעקבות סגירת תחנת תל אביב השלום, שוב התעוררו השבוע תושבי הארץ לפקקי ענק בכניסה לתל אביב. זה לא חדש שהתחבורה הציבורית בארץ היא… לא אידיאלית.

תדירות האוטובוסים הבין-עירוניים מגוחכת, זמן הנסיעה בהם מגיע לכפול מהזמן ברכב פרטי, מחירי המוניות מופקעים ורכבת ישראל סוגרת מקטע בה, בערך אחת לחודש. בהתחשב בעובדה שישראל נמצאת בין חמש המדינות בהן יקר ביותר להחזיק רכב בעולם המערבי, אלפי אזרחים נותרים ללא אפשרות לגור רחוק ממקום עבודתם.

יש תחומי עבודה רבים שההיצע שלהם בפריפריה הוא נמוך עד לא קיים ועובדים שהיו שמחים להתרחק מהרעש של תל אביב מוצאים עצמם מחפשים בנרות דירה במחיר סביר באזור. הדרישה העצומה ביחס להיצע מוכיחה לבעלי הדירות שיָשְכִּירוּ את דירתם גם במחיר מופקע. כל עוד התחבורה הציבורית בישראל תמשיך לקרטע, אנשים לא ימהרו לצאת מתל אביב, הביקוש יגדל, והמחיר יעלה.

קרן אסף

קרן אסף

לתגובות

אולי יעניין אותך גם

אמיר איבגי

"כך בדיוק נראית משטרה שאיבדה את זה"

תלונות שמתקבלות כלל אינן נחקרות ותיקים רבים מדי נסגרים. נוכח האלימות שהופעלה נגד החרדים, אמיר איבגי מצפה שהמחלקה לחקירות שוטרים תתעורר