דף הבית > VOD > התחבורה הציבורית המקרטעת בישראל היא הגורם ליוקר הדיור | דעה

התחבורה הציבורית המקרטעת בישראל היא הגורם ליוקר הדיור | דעה

"כל עוד התחבורה הציבורית בישראל תמשיך לקרטע, אנשים לא ימהרו לצאת מתל אביב, הביקוש יגדל, והמחיר יעלה". קרן אסף בטור מתוסכל

בעקבות סגירת תחנת תל אביב השלום, שוב התעוררו השבוע תושבי הארץ לפקקי ענק בכניסה לתל אביב. זה לא חדש שהתחבורה הציבורית בארץ היא… לא אידיאלית.

תדירות האוטובוסים הבין-עירוניים מגוחכת, זמן הנסיעה בהם מגיע לכפול מהזמן ברכב פרטי, מחירי המוניות מופקעים ורכבת ישראל סוגרת מקטע בה, בערך אחת לחודש. בהתחשב בעובדה שישראל נמצאת בין חמש המדינות בהן יקר ביותר להחזיק רכב בעולם המערבי, אלפי אזרחים נותרים ללא אפשרות לגור רחוק ממקום עבודתם.

יש תחומי עבודה רבים שההיצע שלהם בפריפריה הוא נמוך עד לא קיים ועובדים שהיו שמחים להתרחק מהרעש של תל אביב מוצאים עצמם מחפשים בנרות דירה במחיר סביר באזור. הדרישה העצומה ביחס להיצע מוכיחה לבעלי הדירות שיָשְכִּירוּ את דירתם גם במחיר מופקע. כל עוד התחבורה הציבורית בישראל תמשיך לקרטע, אנשים לא ימהרו לצאת מתל אביב, הביקוש יגדל, והמחיר יעלה.

קרן אסף

קרן אסף

אולי יעניין אותך גם

איילה שפירא נואמת בפני הפרלמנט האירופי. צילום: מועצה אזורית שומרון

הנערה שנפצעה בפיגוע נאמה מול הפרלמנט האירופי

הנערה איילה שפירא שנפצעה קשה לפני שנתיים מבקבוק תבערה נאמה היום בפני חברי הפרלמנט האירופי וקראה לעצור את הכספים למחבלים. את הנאום יזמה שדולה ראשונה מסוגה שנחנכה למען יו"ש

תגובה אחת

  1. הדיור התייקר כי הפך להיות עוד אמצעי ביזה פיאודלית – בידי ההון-שלטון,
    כמו הספסרות בקרקעות המדינה, בועת הדיור ומחירי הגז

    במקום לפתור את מצוקת הדיור ע"י הקמת ישובים בנגב – על קרקע זולה
    הנגב הופקר להשתלטות הבדואים – כדי לשמור על בועת מחירי הדיור
    כי זה מה שטוב לסקטור הנדלני, למשקיעים, לבנקים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.