0:20 23/05/2017
דף הבית > כלכלה > בדיקת ערוץ 20: באילו משרדים ממשלתיים לא תקבלו מענה

בדיקת ערוץ 20: באילו משרדים ממשלתיים לא תקבלו מענה

למרות שהחופש הגדול הסתיים, נדמה שלחלק ממשרדי הממשלה החופש נמשך, באילו משרדים אין מענה?

החופש הגדול כבר מאחורינו אז איך זה שבמשרדי הממשלה עדיין נמצאים בחופשה? לא עונים לנו לטלפון, שלא לומר מנתקים לנו בפרצוף. הנה בדיקה מיוחדת שלנו:

מתוך 'כלכלי בלילה', א'-ה' ב-23:00

50 אחוז מהמשרדים הממשלתיים שהתקשרנו אליהם היום לא רק שלא ענו לנו פשוט ניתקו לנו.

הכל התחיל מסיפור אישי כאשר רינת ספיבק, כתבת 'כלכלי בלילה, רצתה לברר משהו במשרד הבריאות. כאשר ניסתה להתקשר למחוז בתל אביב, נותבה בין האופציות עד שהגיעה להודעה לקונית שבסופה נותקה השיחה.  אחרי  מספר פעמים החליטה להתקשר למוקד הארצי של משרד הבריאות, לפניות הציבור, כדי לברר מדוע אין מענה במחוז בתל אביב. חיפוש מהיר ב'גוגל' ובידה היה מספר משרד הבריאות הרשמי שם תשובתה של הנציגה היה: "אי אפשר להגיע ללשכה, יש מספרים של לשכות של משרד הבריאות אבל בסופו של דבר את אמורה להגיע למוקד שלנו, המוקד הארצי".

כשרינת ניסתה להקשות ולהגיד שבמספר המחוזי יש ניתוב שיחות שמפנה אותה לאן שהיא צריכה ואז פשוט מנתקים, ענתה הנציגה: "אז יכול להיות שזו בעיה אצלנו בנתב של המוקד. אני אעביר להם שיבדקו את זה. אבל בעקרון לא צריכה להיות בעיה".  אז למה יש מספרים של הלשכות השונות? למה לפרסם אותם מלכתחילה באינטרנט אם הפניה היא למוקד הכללי? זה סתם מטעה את הציבור.

מוקד שירות. צילום: פלאש 90.
מוקד שירות. צילום: פלאש 90.

בעקבות כך, המשכנו לבדוק בעוד משרדי ממשלה:

משרד הבינוי והשיכון:  כשאתה מחפש את הטלפון שלהם אתה מגיע לאיזשהו מספר כללי, אלא שאתה לא יכול לדבר עם נציג שירות על שאלה כללית, ישר אתה מועבר לחברות דיור ציבוריות, בפעם הראשונה נותקנו, בפעם השניה הגענו לנציגה וניסינו לברר איתה איך אפשר לדבר עם מישהו ממשרד הבינוי והשיכון. תשובת הנציגה: "אין להם טלפון. זה רק ליצור איתם קשר דרך האתר שלהם או משהו".

משרד הכלכלה: יש להם שלושה מספרים באתר שלהם, את שלושתם ניסינו, בשלושתם נותקנו. שעות הפעילות הם בין 09:00 ל-15:00, זה שעות המענה, אך מצויין שאפשר להתקשר בשעת חירום, אך גם במספר החירום נתקו לנו.

רשות המיסים: לפני כחצי שנה בדקנו את  זמני המתנה במוקדי השירות השונים וביניהם ברשות המיסים. מכיוון שקיבלנו מענה נציג רק כעבור חצי שעה יצרנו קשר עם משה אשר, מנהל רשות המיסים שהבטיח כי העניין יטופל ויותקנו מערכות להשארת הודעה. לא רק שהעניין לא השתנה, התנאים הורעו: לא ממתינים למענה חצי שעה וגם לא שעה, ברגע שתנסו ליצור קשר עם רשות המיסים, זאת ההודעה שתשמעו: "לקוחות נכבדים, עקב עקב עומס חריג וכמות ממתינים ארוכה מאוד, לא נוכל לצערנו, לקבל את פנייתכם כעת. נבקשכם לחייג אלינו במועד מאוחר יותר. אנו מודים לכם על סבלנותכם, הנהלת  מרכז המידע והשירות של רשות המיסים. תודה ולהתראות"

מי מבין משרדי הממשלה כן ענו ואף עשו זאת במהירות? 

משרד החינוך, משרד הרווחה, משרד הקליטה והעלייה ומשרד הפנים.

תגובת משרד הבריאות: מבירור עם לשכת הבריאות תל אביב, עולה כי לא קיימת בעיה במספר הטלפון אליו חייגתם. כמו כן, נעשו נסיונות לחייג למספר אשר נענו במערכת ניתוב השיחות. חלקם הופנו אל המוקד הארצי ולא נתקלו בבעיה."

תגובת רשות המיסים: "אנו מודעים לכך שבימים אלה קיים עומס פניות רב במקום ובשל כך רשות המיסים פועלת להקמתו של מרכז מידע חדש בו ניתן יהיה לתת מענה זמין יותר לכל הפונים".

תגובת משרד הבינוי והשיכון: "משרד הבינוי והשיכון אמון על טיפול בכ-150 אלף משקי בית בנושאי סיוע בדיור. באשר לפנייתכם, ככל שהתנתקה השיחה מדובר בוודאי בתקלה נקודתית והיא תבדק לאלתר".

 

 

כלכלי בלילה

כלכלי בלילה

אולי יעניין אותך גם

יין ינות מנדי הוכטמן פלאש 90

הפיקוח על האלכוהול נדחה בחצי שנה

ועדת הבריאות של הכנסת דחתה בחצי שנה את הפיקוח על המשקאות החריפים בהתאם לבקשת משרד הבריאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.