9:52 21/09/2017
מבזקים
דף הבית > כלכלה > איך תדע שאתה לא צרכן פראייר?

איך תדע שאתה לא צרכן פראייר?

יש משהו שהישראלי שונא יותר מלצאת פראייר? כנראה שלא. עם זאת, הרבה מאיתנו עדיין יוצאים פראיירים לפעמים כמדובר בקניות. למה זה קורה לנו? איך תדע אם אתה פראייר או לא?

הסיבה שקל לצאת פרייאר היא שעסקים לומדים את הלקוחות שלהם בעזרת מחקר שווקים, אנליטיקות מתוחכמות ויועצים חיצוניים. כל זאת במטרה ברורה: להבין מה גורם ללקוח להתרגש, כך שיצליחו לדחוק אותו לקנות.

חושבים שאתם חסינים ממניפולציות כאלו? הנה מחקר שעלול לזעזע אתכם:תפריט
אוניברסיטת קורנל פרסמה לאחרונה מחקר המשווה בין פורמטים שונים של תפריטים של מסעדות.
המחקר גילה כי אורחים שניתנו להם תפריטים מספריים בלבד, כלומר שעלות המוצר כתובה במספרים,
לדוגמא: "עגבניה טריה משדות אירוסים שקולפה על ידי נזירות הולנדיות עיוורות 120"
הוציאו "משמעותית יותר" (!) מאלו שקיבלו תפריטים עם מחירים שהראו את סימן הדולר ($) לידם, או כאלו בהם המחירים נרשמו במילים/
לדוגמא: עגבניה… 120 $
עגבניה… 120
קלטתם? מסירים את סימן הדולר (או השקל) ואתם מוציאים יותר!

אל תהיו שוק קל. הנה 5 סימנים שאתם שימנעו מכם להימנע בקלות:

חדות אבחנה
הרבה פעמים מוכרים מציעים לכם דילים שאינם אמיתיים ומוכרים לכם דברים שלא היו שווים את ההשקעה שלכם.
כלל טוב להתנהל לפיו הוא – מה שנשמע טוב מידי מכדי להיות אמיתי – כנראה באמת איננו אמיתי. צרכנים חכמים ערים לכך, הם יודעים להרגיש כשהמוכר מנסה לשבות אותם בקסמיו ועל הדרך למכור להם קש כאילו היה זהב.

סבלנות
בשביל להשיג את המחיר הטוב ביותר יכול להיות שתצטרכו לחכות ולהגיע רק מאוחר יותר, כשהפריט נמצא במבצע. יש לכם סבלנות לחכות? לא לכולם יש. אבל אם יש לכם, אתם בהחלט יכולים לצאת חכמים.

דחיית סיפוקים
אם אתם יכולים ללכת ליד שלטי ה"במבצע!" הגדולים האדומים והמנצנצים מבלי להמשך אליהם כמו זבוב לאור, אז יש סיכוי טוב שלא תיפלו בקלות בפח של הסיילים הלא משתלמים.
חברות משקיעות אינספור שעות בללמוד אתכם כמו עכברי מעבדה, מנסות להבין מה המהלך הבא שלכם. אם אתם יכולים לעמוד בפני הפיתויים התאגידיים שלהם, שפת הגוף שלכם לא תשדר שאתם פראיירים וכך גם במהלך הקנייה יבינו שאי אפשר לעבוד עליכם עם מבצעים לא משתלמים.
לא כולם יודעים להבדיל בין "רוצה" ו"צריך" (ואם אנחנו כנים, זה נהיה די מסובך כשאתה יוצא לקניות עם הילדים שלך). המוכר החכם ביותר משחק על הפחדים שלכם, עם טון שאומר "תקנה עכשיו". אבל אתם יודעים יותר טוב. אל תתנו לבריונות שלו להפריע לכם, קחו את הזמן וחשבו על הקנייה.

יסודיות
האם אתם קוראים את ההסכם לתנאי המשתמש של החוזה לפני שאתם מבצעים רכישות? מי שכן – כנראה לא פראייר. קריאת הסכמים חשובה לא רק כדי לדעת טוב יותר אם הדיל שאתם עושים הוא משתלם או לא. אלא גם שפת הגוף שלכם תשדר למוכרים שאתם לא פראיירים. אם הם ישימו לב שאתם קוראים את האותיות הקטנות על מוצר, הם ילכו למישהו אחר לחפש מכירה קלה יותר, כי הם יבינו שאתם לא תעשו להם חיים קלים.

חסכנות
שום דבר לא מתייג אתכם כטרף קל למכירה יותר מהנכונות שלכם להיפרד מהכסף שלכם. אם אתם נותנים למוכר את התחושה שאין לכם בעיה לזרוק את הכסף שלכם כמו פיראט. הם יימשכו אליכם ולא ייתנו לכם לצאת מהחנות עד שתוציאו את כל הכסף הזה שכבר קודח לכם את החור בכיס.

לסיכום, אם תפגינו את התכונות האלו בזמן שאתם עושים קניות, לא רק שתרחיקו מכם מוכרים חמדנים – אלא גם הסיכוי שתקנו מוצר יקר ומשווק כיותר מערכו האמיתי קטן.
אמנם עסקים הרבה פעמים אומרים שהלקוח המוצלח ביותר הוא הלקוח המודע וזה נשמע נחמד. אך האמת היא שהעסקים מרוויחים מהבורות שלנו. אז אל תהיו פרייארים, תלמדו לשמור על הכסף שלכם ולהשיג את העסקאות המשתלמות ביותר עבורכם.

קניון

Finupp

Finupp

finupp הוא סטארטאפ שנועד לעזור לכל אחד להשיג את החזר המס שלו, מבלי להסתבך בבירוקרטיה ומילוי טפסים, ומבלי לצאת מהבית. כשגילינו מה כמות האנשים שבוחרים שלא לבקש את החזר המס שלהם בגלל החשש מבירוקרטיה, החלטנו להרים את הכפפה וליצור עבורכם מערכת קלה לתפעול, באמצעותה תוכלו לבדוק את זכאותכם בחינם ובמהירות.
Finupp
Finupp
לתגובות

אולי יעניין אותך גם

ליצמן ולפיד. צילום: פלאש90

לפיד: "יש המון כסף"; ליצמן: "לא נתת שקל לנכים"

במהלך הדיון על העלאת קצבאות הנכות נוצר ויכוח בין לפיד ("יש המון כסף, אני יודע מה השארתי בקופה") לשר ליצמן ("רצית לתת 3 מיליארד למע"מ אפס, לא נתת שקל לנכים")